Przygotuj po jednej małej karteczce na osobę, parę długopisów, i miskę/czapkę do której wrzucicie karteczki.
Stwórzcie 2 drużyny. Warto oznaczyć drużyny (np. jedna drużyna zawiązuje sobie bandamki na rękach), bo łatwo będzie się pomylić. Można też grać faceci kontra dziewczyny, byleby było mniej-więcej równo. Dlaczego? Zaraz się przekonacie!
Usiądźcie w kole na przemian, czyli zawodnik drużyny A, obok niego zawodnik drużyny B a obok niego zawodnik z drużyny A itd. (na ilustracjach mamy dwie drużyny: chłopaki kontra dziewczyny). Przygotujcie też jedno wolne miejsce.
Zapisz imiona wszystkich osób na karteczkach – jedno imię na jednej karteczce (możesz też poprosić uczestników żeby każdy zapisał swoje imię, tak jak na filmiku). Jeśli imiona się powtarzają to przed zapisaniem ustalcie jak je rozróżnicie. Jedno z rozwiązań jest takie: jedna osoba użyje pełnego imienia (np. Natalia) a druga zdrobnienia (np. Natka).
Wymieszaj je i zacznij rozdawać. Każdy czyta w myślach “kim jest”, zachowuje karteczkę i nikomu jej nie pokazuje. Jeśli ktoś trafi na swoje imię to nic się nie dzieje, karteczka zostaje. Od tej pory uczestnicy reagują na imię z karteczki a nie na swoje prawdziwe imię.
Celem gry jest posadzić 4 osoby z tej samej drużyny na kanapie. Jeśli nie macie fizycznej kanapy to wydzielcie 4 miejsca, które będą “kanapą”. Oczywiście obydwie drużyny walczą o zajęcie tych miejsc, a ci, którym się to uda, wygrywają.
Zaczyna osoba, która po swojej prawej stronie ma wolne miejsce. Wywołuje jakieś imię. Osoba która ma to imię na karteczce wstaje ze swojego miejsca i siada obok osoby wywołującej. Teraz głos ma inna osoba, obok której (po jej prawej stronie) jest wolne miejsce. Należy być uważnym żeby zapamiętać “nowe” imiona po to by wywoływać przeciwników z kanapy i sadzać na niej osoby ze swojej drużyny.
Ważne! Nie można podpowiadać osobie wywołującej! Nie można też robić notatek!
Kiedy już opanujecie mechanikę gry, możecie przejść to trudniejszej wersji. Różni się ona tym, że osoba wywołująca i wywołana zamieniają się karteczkami. Czyli jeśli osoba z karteczką OLA wywołuje PATRYCJĘ to od momentu zmiany miejsca to PATRYCJA reaguje teraz na imię OLA, a OLA na imię PATRYCJA. Tu trzeba być jeszcze bardziej skupionym!
Bardzo często, w ramach wyjazdowych aktywności na naszych grupach młodzieżowych, ograniczamy się do obozów czy konferencji. W tym artykule chciałbym zachęcić Cię do wprowadzenia w wizję Waszej młodzieżówki, dodatkowych tripów, które jesteście w stanie zorganizować całkowicie sami!